Hier staat informatie over de aanschaf van Mastino pups

Moderator: Angelique

Een pup kopen

Nieuw berichtdoor rudi op 14 jul 2010 11:44

Hoi allemaal.

Ik ben al jaren dol op de Mastino. Toen ik nog een klein mannetje was hedden we er thuis ook 1.
Ik zou zelf dolgraag een Mastino willen hebben, maar ik om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat een goede mastino van een betrouwbare fokker gemiddeld kost. Ik ben fel tegen broodfok en zou nooit via internet (marktplaats e.d.) een hond kopen.

Er zal vast iemand zijn die mij kan antwoorden!!!!
:nwicon26
rudi
Junior Lid
Junior Lid

Re: Een pup kopen

Nieuw berichtdoor pauline op 14 jul 2010 11:52

ik zou zeggen , neem eens contact op met een goede fokker , hier op het forum is er de wiltimana .
praat met de fokker , win informatie in , en kijk zeker bij verschillende fokkers.
er moet een klik zijn met een fokker , afgezien van de prijs die je voor een pup betaalt , dus je moet je niet op een 1 fokker gaan fixeren.
ik schat dat de prijs momenteel tussen de 1500 en de 2000 euro ligt , maar ik kan het mis hebben hoor.
verder moet je er ook op rekenen , dat je wel eens een tijd kunt moeten wachten op een pup , want er zijn bij de betere fokkers ook niet altijd pups voor handen.......
veel succes bij de zoektocht naar de perfecte pup :)
pauline
Veteraan
Veteraan

Nieuw berichtdoor rudi op 14 jul 2010 12:04

Pauline,

Bedankt voor je reactie.

Ik ben zeker niet van plan over 1 nacht ijs te gaan. Inderdaad, er moet een klik zijn met een fokker.
Wachten op een pup is voor mij geen probleem. Beter een jaar geduld te hebben dan een hoop ellende aan te schaffen.
Ik wil wel weten waar ik aan toe zou zijn voor wat betreft de kosten. Het is immers een hele uitgave die ik niet zomaar heb liggen. Er zal dus nog even gespaard moeten worden!!!
Ik begrijp overigens wel dat iemand die totaal geen kijk heeft op honden via marktplaats voor 350 euro een pup aanschaft. Dom, zeker niet aan te raden, maar ik heb er wel begrip voor.

Hoewel ik liever vandaag dan morgen zo'n knaap in huis zou willen hebben wacht ik toch maar geduldig af. :!:
rudi
Junior Lid
Junior Lid

Nieuw berichtdoor Angelique op 14 jul 2010 15:20

hier heb je een lijst met fokkers:

viewforum.php?f=62
Afbeelding
Angelique
Moderator
Moderator

Nieuw berichtdoor rudi op 15 jul 2010 12:06

Zo hee! Ik ben eens rond gaan bellen/mailen :bls^ , maar de prijsverschillen zijn erg groot.
Waar zit hem dat in? :nwicon17
rudi
Junior Lid
Junior Lid

Nieuw berichtdoor Dennis op 15 jul 2010 12:49

Kwalitiet en bloedlijnen :D
Dennis
Lid
Lid

Nieuw berichtdoor Dennis op 15 jul 2010 12:56

en waarschijnlijk andere garantie termijn of geen garantie

Kijk bij aanschaf goed naar welke lijn je mooi vind en probeer een beetje uit te zoeken hoe de lijn in elkaar steekt goede en slechte kanten en zo overweeg je wat je wilt,doe niets overhaast want een verkeerde keuze kan veel geld kosten en dan heb je niet veel aan een goedkoop aanschafbedrag :)

succes
Dennis
Lid
Lid

Nieuw berichtdoor rudi op 15 jul 2010 13:22

Dennis,

Ook jij bedankt voor je reactie! :) :)
De verschillen zijn groot maar ik wil me er zeker beter in verdiepen. Het zal nog wel even doorsparen worden, maar uiteindelijk zal ik er geen spijt van hebben. Ik doe het nu al jaaaaaren zonder Mastino :( , dus dat jaartje (of langer) extra maakt dan ook niet veel meer uit. Dat ie d'r komt is zeker :D

Bedankt!!!
rudi
Junior Lid
Junior Lid

Nieuw berichtdoor Kim B op 15 jul 2010 14:33

Hoi Rudi,

Bij de aanschaf van een mastino moet je zeker niet over 1 nacht ijs gaan, daar heb je gelijk in. Wat je natuurlijk ook altijd kunt doen is je licht opsteken op een hondenshow. Daar zie je de honden in optima forma!! En ook daar kun je natuurlijk verschillende mensen eens aanspreken en kijken waar de verschillen liggen. Je ziet ook duidelijke verschillen tussen de honden en kijken welk type je aanspreekt.
Waar je zeker gelijk in hebt is dat er een klik moet zijn tussen jou en de betreffende fokker. Ik heb wel gemerkt dat sommige mensen natuurlijk erg leuk kunnen doen als ze denken dat je een pup aan wilt schaffen maar dat het achteraf aan omgangsvormen ontbreekt.
Ik kan me verder wel aansluiten bij de reactie van Pauline op jouw vraag. Je hebt bij een ander topic al enigszins contact gehad met Wiltimana en zij staan zeker altijd open voor een praatje. Ik volg hun honden met erg veel plezier en zij zijn veelvuldig op shows te zien en kunnen je erg veel informatie verschaffen! Vooral veel rondkijken en informeren!

groetjes Kim
Kim B
Junior Lid
Junior Lid

Nieuw berichtdoor Dennis op 15 jul 2010 14:34

ik heb ook even moeten wachten op een geschikte pup en dan komt het informeren over de lijn en alles wat er bij komt kijken er nog aan vooraf,Zo kwam ik bij de WILTIMANA uit en heb er nu een prachtige reu van, uit een goede lijn, Ben daar zeer tevreden over.Maar ik zeg al het is net wat je zelf wilt, wil je een show of huishond(wat trouwens ook samen gaat)dan kunnen de prijzen veel schelen. :)
Dennis
Lid
Lid

Nieuw berichtdoor Kim B op 15 jul 2010 14:36

Oh ja, en voor wat betreft het verschil in prijs...............................een Porche of Ferrari is natuurlijk ook stukken duurder dan een Fiat of Seat :D . Succès! :)
Kim B
Junior Lid
Junior Lid

Nieuw berichtdoor Dennis op 15 jul 2010 14:38

Kim heb nog een leuke bmw in de aanbieding niets voor jou als boodschappen wagentje :D
Dennis
Lid
Lid

Nieuw berichtdoor Kim B op 15 jul 2010 14:47

Wat Dennis een Boeren Mest Wagen :D :D
Kim B
Junior Lid
Junior Lid

Nieuw berichtdoor Dennis op 15 jul 2010 15:00

Ow ja dacht dat het blijf maar werken was :D