Hier kun je van alles bespreken of even bijkletsen met elkaar.

Moderator: Angelique

agressief gedrag ?

Nieuw berichtdoor sandy op 24 okt 2009 16:31

Hoi, ik heb een vraagje.We hebben een mastino en een bordeauxdog van nu 8 maanden (allebei teefjes). ik ben eigenlijk het meeste bezig met de honden maar nu begint de Mastino gedrag te vertonen waar ik niet zo blij mee ben. ze springt op een klemt haar beide poten rond mij, ook langs achteren, en durft ze wel eens grommen.als ze iets vast heeft laat ze niet meer los. als ik bijvoorbeeld een doek vast heb springt ze er echt naar. nochtans laat ze haar zonder probleem verzorgen, zoals oren kuisen, druppels in ogen enz en verder is ze enorm aanhankelijk.maar ik begin toch schrik te krijgen van beginnend aggressief gedrag. heeft iemand enig idee hoe dit komt en hoe zoiets kan opgelost worden. ze is tenslotte nog maar 8 maanden, hoe gaat dit verder evolueren ? heeft iemand hier ervaring mee ?
sandy
Nieuw lid
Nieuw lid

Re: agressief gedrag ?

Nieuw berichtdoor budje op 25 okt 2009 09:23

tja lastig . ik zou ff contact opnemen met de fokker. bij sommige honden moet je wat harder zijn . foei zeggen help dan niet zo echt. suc6 ermee. als ze nu al zo is bij acht maanden wat doet ze als ze volgroeidt is. misschien is er in die acht maanden wel te weinig aan opvoeding gedaan.
budje
Junior Lid
Junior Lid

Re: agressief gedrag ?

Nieuw berichtdoor mien op 26 okt 2009 19:47

sandy schreef:Hoi, ik heb een vraagje.We hebben een mastino en een bordeauxdog van nu 8 maanden (allebei teefjes). ik ben eigenlijk het meeste bezig met de honden maar nu begint de Mastino gedrag te vertonen waar ik niet zo blij mee ben. ze springt op een klemt haar beide poten rond mij, ook langs achteren, en durft ze wel eens grommen.?

Ja ik ken dit gedrag ook.

Als zij weer eens springt, dan draai jij van haar af, je negeert haar en loop rustig weg, zeg niets tegen haar, ga ook niet naar haar toe, laat haar zelf bij jou komen, zij is ondanig. hou je zo vol,dan gaat het vanzelf over.

sandy schreef: als ze iets vast heeft laat ze niet meer los. als ik bijvoorbeeld een doek vast heb springt ze er echt naar.

Met dit gedrag had ik er ook eentje, maar ik heb dat afgeleert zo ; Als hij een handdoek of krant pakte, daar besteede geef geen aandacht aan dat voorwerp, gewoon negeren dan laat zij dat van eigens los, want dan is het niet intersant, zij vraag aandacht van jou, geef haar dat niet. Na een tijdtje gaat dat wel over.!!! 8)
Afbeelding

Orthen's Green Donna Ferrari
mien
Veteraan
Veteraan

Keer terug naar Discussiehoek

• VISITORS

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Design by Atropa