Hierin wordt verwacht dat ieder nieuw lid een verhaaltje schrijft over zichzelf en de honden!

Moderator: Angelique

Chrisjan stelt zich voor

Nieuw berichtdoor Buffel op 12 jun 2012 22:44

Hoi,

Ik ben dus chrisjan 23 jaar en heb als de rest van de familie een zwak voor dieren.
Heb zelf niet veel met kleine honden hou erg van de rust van een grote hond, ik kende het ras wel en al eens een foto van de mooie hond gezien. Naar mijn idee is het een hond die bij me past.
Ik ben dus op zoek naar een mastino pup, vind het prachtig mooie beesten en het karakter en bouw past goed bij mij.( ben zelf bijna 2 meter en goed in de 100 kilo)
Heb al veel informatie opgezocht via internet en daar staat de prijs van een pup ligt tussen de 1500 en 3000 euro.
Vind dat een aardig groot gebied en vraag mij dan ook af waar de verschillen in zitten.
Ook vind je vaak alleen maar positieve dingen over een ras, ik zou graag ook de nadelen weten. Zelf werk ik overdag heb wel de tijd om 's ochtends, tussen de middag de hond 10 a 15 minuten en na het werk langer uit te laten, verder is mijn vader met de vut *de mazelpik* en zal de hond niet veel alleen zijn.
Zelf zou ik graag natuurlijk een gezonde pup willen met complete oren en staart en niks afgeknipt. Of mijn voorkeur uitgaat naar reu of teef weet ik niet, zijn er nog grote verschillen en adviezen in?
Woon op het moment nog bij mijn ouders, hebben een tuin van ongeveer 10 meter diep en 15 meter breed, met 2 katten en een jack russel (teefje) maar ben wel van plan om binnen jaar of 2 te gaan verhuizen, heeft dit nog gevolgen voor de hond in verband met binding aan personen en huis? En zal ik voor de hond ook de baas zijn of richt die zich toch meer tot de gene die eigenlijk altijd thuis is. Zal er zelf wel mee op cursus gaan en trainen.ook ben ik ben de gene die sochtens en savons zowieso voert en aandacht geeft en uitlaat.
Zou graag wat advies krijgen!

mvg,

chrisjan
En zo niet dan toch.
Buffel
Nieuw lid
Nieuw lid

Re: Chrisjan stelt zich voor

Nieuw berichtdoor Buffel op 12 jun 2012 22:51

En mensen nog bekend met fokkers in de achterhoek. Woon om het maar makkelijk te maken tussen arnhem en enschede bijden 50 km weg ongeveer.
En zo niet dan toch.
Buffel
Nieuw lid
Nieuw lid

Nieuw berichtdoor pauline op 16 jun 2012 14:28

ik zou zeggen zoek eens rond naar erkende mastino fokkers in nederland en / of buitenland en ga er eens op bezoek om je te oriënteren.
een fokker zal jou het beste advies kunnen geven en je kunt ook eens kijken wat het hebben mastino nou precies inhoudt.
ik wens je veel succes met je zoektocht naar een mastino :nwicon19
o en welkom op het forum natuurlijk.
Look deep into nature and you will understand everything better !
pauline
Veteraan
Veteraan

Nieuw berichtdoor grunn op 18 jun 2012 13:36

mastino s zijn inderdaad super honden

je hebt wel kans op veel bezoekjes bij de dierenarts maar dat hoeft natuurlijk niet

verder vind ik zelf teefjes makkelijker tot nu toe hoe verknipt ze ook zijn die kan ik altijd weer omtoveren tot een sociaal hondje en met een reu is dat toch wat lastiger zit toch wat meer dominantie in en dat merk je
met een teefje heb je meer kans dat je geen vechtende etterbak krijgt

verhuizen zal wel uitmaken als je dan de hele dag werkt is dat niet luek voor de hond dan s ochtends smiddags 10 a 15 minuten en dan savonds nog even is niks voor een hond (ook al doen jammer genoeg zo veel mensen dat) zo kan je nooit aan de basis behoeftes voldoen die een hond van nature nodig heeft

succes met de zoek tocht en wat de rest al zij laat je goed informeren bij een goede fokker.
grunn
Junior Lid
Junior Lid

Nieuw berichtdoor pauline op 19 jun 2012 11:54

grappig , ik heb juist liever een reu dan een teef , omdat ik het karakter van de reu toch uiteindelijk prettiger vind.
dominantie probleem hebben we hier nooit gehad btw.
ik denk dat het toch een persoonlijke voorkeur is of je kiest voor een teef of een reu :)
Look deep into nature and you will understand everything better !
pauline
Veteraan
Veteraan

Keer terug naar Stel jezelf voor aan de leden

• VISITORS

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

Design by Atropa