Plaats hier de vragen of opmerking over de voeding en verzorging van je hond.

Moderator: Angelique

Nieuw berichtdoor op 13 jul 2005 07:03

wij geven de honden Eukaneba puppy , large breed.
verder krijgen ze elke ochtend bruine boterhammen met smeerworst.
happy 6 en chinook 2 .
af en toe krijgen ze rodi vlees of rodi pens in de avond, en ook wel eens blikvoer met dinner.
en de restjes van ons avondeten gaan er ook altijd grif in hoor :D

groetjes pauline
Veteraan
Veteraan

Nieuw berichtdoor Esther op 13 jul 2005 10:42

Okee ik ben echt geen deskundige, maar wat ik me heb laten vertellen door verschillende fokkers van diverse grote rassen, is dat je een grote hond beter niet te lang op puppy-brokken kunt houden...

In puppy-brokken zitten nl idd ontzettend veel eiwitten, die zorgen voor een snelle groei. En dat is het hem nou net. Sommige pups gaan hierdoor te snel groeien, wat de ontwikkeling van de botten en spieren juist niet ten goed komt.

Bij Bella hebben we dit in ons achterhoofd gehouden en voorgelegd aan onze dierenarts. In overleg met hem hebben we toen besloten om Bella al vrij snel van de puppybrokken af te halen en over te gaan op volwassen voer.
Esther
Veteraan
Veteraan

Nieuw berichtdoor op 13 jul 2005 11:59

happy is nu bijna een jaar , en de overgang naar volwassen brokken zit er dus al aan te komen.
dat wordt dan waarschijnlijk eukaneba adult large breed
de rest blijft gewoon hetzelfde.

groetjes pauline
Veteraan
Veteraan

Nieuw berichtdoor mastinos op 13 jul 2005 13:42

Mij werd geadviseerd de puppybrokken te geven tot 75% van het te verwachten eindgewicht. Dus dan overgaan naar volwassen voeding.
Ik ben al dacht ik bij ca. 6 mnd overgegaan naar volwassen brokken van Denkadog. Maar wel geleidelijk ,eerst wat door elkaar gemengd een tijd.
Ligt ook wel wat aan de hond. Deze Mastino kauwt echt, een voorzichtige eter. De vorige Mastino deed dat niet en daar heb ik wel wat opgepast met te vroeg te beginnen met grote brokken.
MASTINOS

LUCTOR ET EMERGO
mastinos
Veteraan
Veteraan

Nieuw berichtdoor karen op 13 jul 2005 15:09

Ik heb dezelfde ervaringen (of van andere mastino-eigenaren gehoord) als Esther en Mastinos, dus m.b.t. puppybrokken en de grote adult brokken.
Daarom is Cavom zo makkelijk: altijd hetzelfde formaat en dezelfde samenstelling. Maar niet alle mastini doen het daar weer \"goed\" op.
Ik zou in ieder geval altijd de voedingsadviezen van de fokker opvolgen als je die gekregen hebt.
karen
Veteraan
Veteraan

Nieuw berichtdoor Noor en RJ op 13 jul 2005 15:33

Mij werd ook verteld dat je een pup het beste niet te lang op puppybrok kunt houden.
Een GROTE pup dan he , over kleine hondjes weet ik het dus ook niet.

Ons werd aangeraden om na 5/6 maand al over te gaan op grote brokken omdat hij anders veel te hard zou groeien.
Door de dierenarts dus he :)
Noor en RJ
Senior Lid
Senior Lid

Nieuw berichtdoor Esther op 15 jul 2005 14:38

We dwaalden van het topic af, dus de topic is opgesplitst... de rest vind je terug in de hoek Opvoeding :)
Esther
Veteraan
Veteraan

Nieuw berichtdoor op 29 jul 2005 12:15

Ik dacht ik ga een topic openen over voeren en nu staat het er al :) maar heb ik er over heen gekeken.
Teon mijn honden nog op brokken zaten aten ze ook cavom en daar ben ik altijd tevreden over geweest ook de prijs hoeveelheid vond ik prima.
We gaven ook wleeens een dag vers en vandaaruit ben ik overgestapt op barf (voor wie dit niet kent barf staat voor raw food en bones) .
Mijn honden eten nu dus puur natuur en doen het daar prima op,poepen heel weinig,hebben veel energie en moeten best werken soms voor hun eten.
Nog een prettige bijkomstigheid is dat er bij deze wijze van voeren nooit een maagtorsie van het eten kan gebeuren,wolven vluchten ook indien nodig met een volle maag en daar komt dat dus nooit bij voor een maagtorsie.
Aangezien fila's daar erg gevoelig voor zijn was dat ook een reden voor mij om over te stappen.
Het behoeft alleen wat meer werk je moet de juiste verhoudingen zoeken en je moet wat groenteprut pureren en erbij geven.
Ik voeg een paar foto's bij zodat jullie zien wat ik bedoel(niet voor zwakke magen)

Hier zie je mijn laatste opvangpup(hij is al geplaatst :( )het ook al eten.
Ook die deed het er prima op.
Afbeelding
Afbeelding

Rio met schapenkop.brrr
Afbeelding

Micron smult ook
Afbeelding
Zo ziet het eruit als we het halen.
Afbeelding
Afbeelding
Veteraan
Veteraan

Nieuw berichtdoor karen op 29 jul 2005 12:37

Toepasselijke naam eigenlijk, Barf. \"To barf\" is de Engelse vertaling van overgeven. Is dus over nagedacht! :D
karen
Veteraan
Veteraan

Nieuw berichtdoor op 29 jul 2005 12:55

hahaha, bloedorstige bedoeling daar... :D

Vraagje: hebben je honden door het rauwe vlees niet meer last van worminfecties? Want dat is mijn ervaring daarmee....

Groet,

Peter
Veteraan
Veteraan

Re:

Nieuw berichtdoor op 29 jul 2005 14:27

Peter schreef:hahaha, bloedorstige bedoeling daar... :D

Vraagje: hebben je honden door het rauwe vlees niet meer last van worminfecties? Want dat is mijn ervaring daarmee....

Groet,

Peter

Nee juist niet want door het ''natuurlijke'' eten krijgen ze een andere zuurtegraad in hun maag en daarin overleven wormen niet.
Ik weet dat er mensen zijn die met dit voedsel nooit meer ontwormen maar dat durf ik dus niet.
Veteraan
Veteraan

Re:

Nieuw berichtdoor op 29 jul 2005 14:28

karen schreef:Toepasselijke naam eigenlijk, Barf. "To barf" is de Engelse vertaling van overgeven. Is dus over nagedacht! :D

Ja en het dan weer opeten natuurlijk :cry:
Veteraan
Veteraan

Nieuw berichtdoor karen op 29 jul 2005 16:14

Inderdaad ja. Behalve dan Berta de Bull want als die bij hoge uitzondering eens kotst gaat ze op een afstandje ervan mij aan staan kijken van: \"Zou je dat niet eens opruimen?\" :?
karen
Veteraan
Veteraan

Nieuw berichtdoor mastinos op 29 jul 2005 19:41

Ik ken dat eigenlijk niet 'Barf'. word dat soms gegeven of alle dagen?
Het rauwe voedsel ziet er wel brrrrrr uit.
Ik denk toch ook wel dat het risiko op wormen groot is.
De wolven moesten wel vechten voor voedsel. Maar onze honden niet meer.
mijn hond vind rauw trouwens niet lekker.De vorige honden ook niet.
Dus ik zie er het nut niet van in om het dan te geven bij mijn honden.
ik weet er echter te weinig van om hier een goed oordeel over te vormen.
MASTINOS

LUCTOR ET EMERGO
mastinos
Veteraan
Veteraan

Re:

Nieuw berichtdoor op 30 jul 2005 10:36

mastinos schreef:Ik ken dat eigenlijk niet 'Barf'. word dat soms gegeven of alle dagen?
Het rauwe voedsel ziet er wel brrrrrr uit.
Ik denk toch ook wel dat het risiko op wormen groot is.
De wolven moesten wel vechten voor voedsel. Maar onze honden niet meer.
mijn hond vind rauw trouwens niet lekker.De vorige honden ook niet.
Dus ik zie er het nut niet van in om het dan te geven bij mijn honden.
ik weet er echter te weinig van om hier een goed oordeel over te vormen.

Wij voeren het alle dagen ja en onze honden vinden het heerlijk.
Wormen hebben ze geen last van maarik ontworm ze af en toe nog weleens.
Ik laat mijn honden er niet om vechten hoor ze krijgen gewoon ieder hun eigen portie en altijd apart ivm eventuele voedselgevechten.
Tash heeft het op het laatst ook weleens gegeten maar die luste ook niet alles vooral vis moest ze niet.
Als je er eens iets over lezen moet kun je via google wat site's erover vinden.
Veteraan
Veteraan

VorigeVolgende

Keer terug naar Voeding en verzorging

• VISITORS

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Design by Atropa