Discusseer hier over de aanschaf opvoeding van een Mastino pup.

Moderator: Angelique

Re:

Nieuw berichtdoor op 31 jul 2005 17:11

Norris schreef:Van dat "grommen" begrijp ik helemaal.

Ik betrap mezelf er ook nog regelmatig op.
Maar het werkt wel, als ik tegen mijn Corgie ( jaha, da's wat anders als een Mastino ) grom dan gaat hij onheroepelijk op zijn rug liggen.
Mijn ACD deed dat ook en sommige van mijn Mastini reageerde ook zo.
Het geeft wel aan wie de leider en de alpha is, niet dan ?

waar je mee omgaat wordt je mee besmet.

Het valt nog reuze mee dat ik de toilet bezoek en niet gewoon tegen de deurstijl pis.

Norris. :vzrik

Mag eigenlijk niet maar hier is mijn mini-politiehond ( ook een herder )

Whahahahaha,

vind je het gek dat je C gelijk op z'n rug vliegt als jij (die dit gewoon te doen is tegen een Mastino) dit tegen hem gaat doe....whahaha, typisch geval van overcapaciteit.... :D
Veteraan
Veteraan

Re:

Nieuw berichtdoor op 31 jul 2005 17:13

Norris schreef::d:'

Als dat eens zou mogen....graag.

Maar over dat plassen tegen deurstijlen enz.

Dat is een territoriumafbakening, een bevesteging dat dit mijn domein is.
Veel reuen doen dat en wij maar schoonmaken om die indringende geur weg te krijgen.
Hij loopt er vervolgens weer voorbij en denkt....." ik heb hier toch gepist ?"
Nee.....nog een keer dan, en wij maar weer schoonmaken en de geur weghalen zodat hij er weer overheen kan pissen.

Ik heb ook zo'n reu gehad, een Rottweiler die altijd op dezelfde plaats in de hal tegen de stijl markeerde met zijn urine.
Mijn vrouw bleef maar poetsen en poetsen tot ik het eens beu werd en ik vlak nadat hij daar weer eens gepist had ik er overheen piste.
Hij snuffelde aan die geur en heeft het nooit weer gedaan.
Vanaf dat moment wist hij waarschijnlijk dat het niet ZIJN domein was maar dat het MIJN domein was.

Nu niet gelijk met z'n allen tegen het bed, de bank, de deur of het nachtkastje aan gaan pissen he, voor het zelfde geld werkt het bij jullie niet en dan kan moedersdevrouw jou rotzooi op gaan lopen ruimen.

Tja...als je de ECHTE roedelleider bent werkt dit absoluut...maar leg het eens uit aan je vrouw.....whahahaha, ik zie het al voor me!

:)
Veteraan
Veteraan

Nieuw berichtdoor karen op 31 jul 2005 17:16

Dit is een mooi voorbeeld van leren denken als een hond. Het is inderdaad d�????�???�??�?�© manier maar....... \"moeder-de-vrouw\" die het opruimt? :yq## Dan heb jij wel een hele lieve moeder-de-vrouw, Norris!

Deze moeder-de-vrouw zou zeggen: doe het maar fijn zelf! :?

Trouwens: (alpha)teven doen dat ook, dat afbakenen en laten zien wie de baas is. Als mijn Berta bij Piet op de wei ergens piest of poept gaat later de alpha-mastino over elk plasje en hoopje heen pissen. Pas als ze elke plek heeft gehad heeft ze weer rust.
karen
Veteraan
Veteraan

Nieuw berichtdoor op 31 jul 2005 17:22

Zeg Norris,

wat doe je trouwens als je hond iedere keer op dezelfde plek poept....??? :yq##

Arme huisgenoten :d:'
Veteraan
Veteraan

Nieuw berichtdoor op 31 jul 2005 17:45

Dan LAAT ik mijn vrouw dat opruimen ! ( geintje ).

Bij ons is de rgel al jaren geleden ingesteld dat degene die het als eerste ziet het ook opruimt.
Ben ik blij dat ik \"brildragend\" ben en van tijd tot tijd stekeblind.

Ik zei wel altijd tegen mijn kinderen....\" moet je daar kijken\"! En dan waren zij de pisang goreng.
Maar die zijn nu ook volwassen dus die trappen daar niet meer in ( letterlijk en figuurlijk niet dus ).

Norris :lol:
Veteraan
Veteraan

Nieuw berichtdoor op 31 jul 2005 17:52

Oke, maar gebruik je dan om dit af te leren dezelfde techniek als met plassen....ga JIJ dan ook daarna.....je weetwelle :D
Veteraan
Veteraan

Nieuw berichtdoor karen op 31 jul 2005 17:56

Als ik het niet dacht......... hondenheren onder elkaar, dat begint met pies en poep en eindigt met........... natuurlijk!!

Ik ben trouwens wel benieuwd naar het antwoord hoor Peter! :D :yq##

H�????�???�??�?�¨? Er stond daarnet toch nog iets anders bij?
karen
Veteraan
Veteraan

Nieuw berichtdoor op 31 jul 2005 18:37

Ja maar dat werd te dubbelzinnig...dus ik dacht \"laat ik me maar eens inhouden\"...hahahaha :D
Veteraan
Veteraan

Nieuw berichtdoor karen op 31 jul 2005 19:05

Peter, die Mastiniari zijn net als hun Mastini hoor: graag bezig met de oerdrift der oerdriften. :d:'
karen
Veteraan
Veteraan

Nieuw berichtdoor op 01 aug 2005 21:32

Maar nu wer even on topic,

Over dat volgen aan de lijn ben ik nog niet klaar.

Als je pup dan, op een meter achter je aan, volgt dan is het in een rechte lijn.
Echt volgen is het nog niet. Hij is nog niet attent genoeg op je.
Als je nu aan het lopen bent met de hond aan de lijn dan ga je op onverwachte momenten plots schuin rechts bij de hond vandaan, een flinke stap. De hond merkt dat jij weggaat en zal, als hij attent genoeg is, naar je toe komen.

Zorg wel altijd dat je hond aan je linker zijde loopt en dat jij je riem, in een losse-lus, met beide handen in een \"olleke bolleke\" aan het einde vasthoudt.Je hondje is nooit snel genoeg om in een \"flits\"naast je te komen lopen als je bij hem wegstapt, hij zal eerst verbaast opkijken en dat is het moment om hem te stimuleren weer terug naast je te komen lopen.
Je zult merken dat hij dan steeds opletender gaat worden op jou bewegingen. Hat gaat steeds meer op het echte volgen lijken.
Mocht hij nu helemaal geen zin hebben om weer naast je te komen lopen, wat bij een mastino echt niet uitzonderlijk is en dus te verwachten, dan geef je \"attentie-tikjes\" met de leidband.....korte rukjes om hem mee te krijgen, als stimulans.
Als je dat dan doet dan geef je hem gelijk het commando \"rechts\" zo dat hij kan wennen aan het krijgen van opdrachten.
Niet �????�???�??�?�©�????�???�??�?�©n keer zo'n commando ( want een hond heeft maar een zeer kort geheugen ) maar vele malen achter elkaar.....rechts,rechts,rechts,enz en dat in die ene beweging.

Onder het volgen moet je ook eens een keer gewoon, ineens, stoppen.
Let nu goed op je hond want er kunnen drie dingen gaan gebeuren...of hij gaat zitten ( waarschijnlijk niet want het is een Mastino en die maakt geen overbodige en energieopslurpende bewegingen als dat niet strikt noodzakelijk is ) of, en dat is waarschijnlijker, hij blijft staan....het moment voor jou om het commando \"sta \"aan te gaan leren, makkelijk op de tentoonstelling en bij de dierenarts.
Hij voert het uit zonder dwang en jij voegt er een commando aan toe.
De omgekeerde \"alfa-training\".
Zou hij toch gaan zitten, want iets anders als zitten, liggen of staan kan hij niet, dan voeg je er het commando \"zit\"of \"af\" aan toe......makkelijk he dat laten volgen.

Nog even dit, het links laten volgen is in oorsprong een politie-honden uitvinding. De politieagent heeft altijd zijn wapen aan de rechterkant en daarom zijn hond aan de linkerkant. Probeer het maar eens andersom te doen en je wapen te trekken en af te vuren als je rechtshandig bent met je hond ook aan de rechterzijde ?!?! Moeilijk he, gaat dus niet.
Maar wij hebben geen politie-honden....maar toch heeft het een voordeel.
Telkens als je gaat wandelen met je hond aan de linkerzijde hoort je hond het commando \"volg\" maar voelt ook dat jij in beweging komt omdat je ook altijd met je linkerbeen het volgen inzet.
Het zou zelfs zo moeten kunnen zijn dat als de hond dit met regelmaat meemaakt hij het commando volg niet meer nodig heeft maar begint met volgen zodra hij jou linkerbeen voelt gaan.
Daarentegen heeft het rechterbeen ook een functie maar daar kom ik nog wel op terug.

Oeffen nu....en met plezier.

Even nog een noot ; de beloning voor het goed volgen, zitten,af gaan, staan is BRAAF, want dat extra beetje aandacht moet genoeg zijn en niet kilo's kaas of andere voedingswaren, hij moet het doen voor jou en niet voor extra eten want ji wil hebben dat de hond een band met jou gaat krijgen en niet met koekjes, kaas of ander voedsel...toch ?

Norris.
Veteraan
Veteraan

Nieuw berichtdoor karen op 12 aug 2005 23:59

Ik las een leuk stukje in het augustusnummer van Onze Hond (blz. 25). Het gaat over het boek: \"Hoe vertel ik het mijn hond?\". E�????�???�??�?�©n passage uit de boekbespreking is erg toepasselijk bij dit onderwerp:

Het item \"Probleemgedrag bij de hond\" besluit met: \"Vijf praktische regels die betrekking hebben op de omgang mens-hond. De auteur haalt daarin ook aan dat de slipketting algemeen binnen de wereld van gehoorzaamheidstraining ten onrechte in de ban is gedaan en legt uit waarom deze, op de juiste wijze gebruikt, een zeer goed hulpmiddel is in de opleiding van honden, een zienswijze waarbij ik mij volledig aansluit!\"

:) :)
karen
Veteraan
Veteraan

Vorige

Keer terug naar Een Mastino pup in huis...maar dan?

• VISITORS

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Design by Atropa